جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

کلمه «بارگزاری» صحیح است یا «بارگذاری» ؟


1
0
45277

معادلی برای کلمه upload می خوام. شنیدم که میگن بارگزاری. ولی نمی دونم با چه زای نوشته میشه اون کلمه ای که قراره معنی upload رو بده. قسمت فان ماجرا اونجاست که هم توی گوگل هر دوی این کلمات وجود دارند و ظاهرا دو معنی مختلف میدن. من خودم فکر می کنم اون کلمه ای که دنبالش هستم بارگذاری درستشه. ولی خب توی یک روزنامه مرتبط با تکنولوژی خوندم که نوشته بود «بارگزاری اطلاعات». متن کامل:

بارگزاری و ویرایش محتوا برای وب سایت شما به بهترین شکل انجام خواهد گرفت.

خلاصه واسه همینه که یکم شک کردم. کسی می دونه کدومش درسته؟ اگه منبعشم بگید ممنون میشم.

علمی ادبیات واژگان
سوال شده در سعید غلامی
860 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

7 جواب

7

باسلام مطئنا بارگذاری درسته..

معنی مصدر «گزاردن» در فرهنگ دهخدا: ادا کردن، انجام دادن، بجا آوردن چنانکه در نماز، طاعت، حق، شکر، شغل ، کار، مقصود، فرض ، فریضه ، حج معنی مصدر «گذاشتن» در فرهنگ دهخدا: نهادن، هشتن، قرار دادن، وضع کردن، برجای نهادن

نتیجه می گیریم که «گذار» از ریشه «گذاشتن» است. این فعل به معنی قرار دادن و وضع کردن چیزی است. مثل گذاشتن کتاب در قفسه یا گذاشتن پول در جیب و ... مثال: قانون گذار، بنیان گذار، نام گذاری و ... اما «گزار» از ریشه «گزاردن» است و از انجام عملی فیزیکی خبر نمی دهد. بلکه به معنی انجام دادن و به جا آوردن و ادا کردن است. مثال: نمازگزار، کارگزار، خدمت گزار و...

جواب داده شده در محمدجواد شفی زاده


بله درسته. در تکمیل توضیحات شما، خوندن معنی بارگذاری در لام تا کام هم خالی از لطف نیست. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

مرسی بابت جوابتون. ــ سعید غلامی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


4

معادل کلمه انگلیسی upload، کلمه فارسی بارگذاری قرار میگیره. همونطور منبعش هم توی خود لام تا کام وجود داره.

در بین واژگان فارسی کلمه «بارگزاری» هیچ معنی نداره و کلا یک کلمه اشتباه تلقی میشه. معمولا به عنوان اشتباه تایپی یا از سر ندانستن صحیح کلمه اصلی که «بارگذاری» هستش ازش استفاده میشه. پس برای نوشتن معنی کلمه upload باید از ذ در کلمه بارگذاری استفاده کرد. موفق باشید.

جواب داده شده در مریم نادري
641 امتیاز

1
مرسی بابت جوابتون. ــ سعید غلامی در 5 سال قبل

خواهش می کنم @سعید.غلامی ــ مریم نادري در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


1

درود؛ تفاوت این دو فعل اصلا عمل فیزیکی و غیر فیزیکی نیست. ساده است: گذاشتن به معنی قرار دادن و وضع کردن است مانند: قانون‌گذاری، بنیان‌گذاری، بار‌گذاری و...؛ در صورتی که گزاردن به معنی ادا کردن و بجا آوردن است مانند: نمازگزاردن، خدمت‌گزاری، کارگزاری و ... . اما اینکه آپلود در انگلیسی معنای گسترده‌تری از بارگزاری دارد بحث جداگانه‌ایست وگرنه املای بارگذاری به همین صورت صحیح است.

جواب داده شده در Mohammad Honar Pour
11 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


0

این روزها یکی از اشتباهات بسیار رایج نزد فارسی‌زبانان، کاربرد دو فعل «گذاشتن» و «گزاردن» به‌جای یکدیگر است، به‌ویژه در نوشتن ترکیبات آن‌ها، مانند؛ قانون‌گذار، بنیادگذار، نمازگزار، خدمت‌گزار و مانند آن‌ها.

در متون مختلف سایت‌ها، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز به‌کرات دیده می‌شود که افراد در نوشتن املای صحیح واژگانی که به «گذار» یا «گزار» ختم می‌شوند به مشکل برمی‌خورند.

نخست باید دانست که نوشتن این دو فعل به‌صورت «گزاشتن» و «گذاردن» نادرست است و درست آن‌ها همان «گذاشتن» و «گزاردن» است.

معنی مصدر «گزاردن» در فرهنگ دهخدا عبارت است از ادا کردن، انجام دادن، به‌جا آوردن، چنانکه در نماز، طاعت، حق، شکر، شغل، کار، مقصود، فرض، فریضه، حج از این واژه استفاده می‌شود. معنی مصدر “گذاشتن” در فرهنگ دهخدا عبارت است از نهادن، هشتن، قرار دادن، وضع کردن و برجای نهادن.

«گذار» از ریشه «گذاشتن» است. این فعل به معنی قرار دادن و وضع کردن چیزی است. مثل گذاشتن کتاب در قفسه یا گذاشتن پول در جیب و … مانند قانون‌گذار، بنیان‌گذار، نام‌گذاری و … اما «گزار» از ریشه «گزاردن» است و از انجام عملی فیزیکی خبر نمی‌دهد. بلکه به معنی انجام دادن و به‌جا آوردن و ادا کردن است. مانند نمازگزار، کارگزار، خدمت‌گزار و…

بارگذاری یا بارگزاری؟

مسلماً قرار است بار، فایل، برنامه یا نرم‌افزار را در جایی قرار دهیم. «قرار دادن» از معانی مصدر «گذاشتن» است. پس، از این به بعد کلمه «بار‌گذاری» را درست بنویسیم.

جواب داده شده در سروش قادری نسب
788 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

در ادبیات گزاردن یک عمل فیزیکی نیست مانند خدمتگزار اما گذاشتن یک عمل فیزیکی را شرح میدهد مانند بارگذاری

جواب داده شده در Mahmood Mirjani
11 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


2

سلام. من هم مثل همه مردم، معنی upload رو بارگذاری میدونستم. ولی الان کمتر از یک سال هست که از چند تا آدم خبره شنیدم بارگزاری معنی دقیقتری هست برای upload تا بارگذاری. البته خودم مطمئن مطمئن نیستم ولی همونطور که گفتم از کسی شنیدم که اتفاقا روی واژه ها و معنی هاش حساس و دقیق بود. دلایلشم هم معقول به نظر میومد.

جواب داده شده در emad naeimifar
98 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


2

به نظر من بارگزاری درسته به این دلیل:به معنای گزارنده....... چون آپلود یعنی فرستادن اطلاعات از کامپیوتر شخصی به اینترنت،و یعنی کسی که این بار گزاری را انجام میده،مثل شکر گزار،نمازگزار که به معنای به جا آورنده ی شکر و به جا آورنده ی نماز هستن...... البته این نظر شخصی منه،منبع خاصی هم ندارم ،و به معنی بارگذاری هم می تونه درست باشه به معنای گذارنده ی بار یعنی قرار دهنده ی بار،یعنی کسی که آن را قرار می دهد.... من فکر می کنم هر دو طرز نوشتن به دو معنای مختلف کار برد دارن،البته تا چه حد درسته نمی دونم،کلا تو ادبیات فارسی از این مدل کلمه ها که دو طرز املا دارن داریم

جواب داده شده در ناشناس
Wow!!! امتیاز


آیا منبعی دارید که «بارگزاری» به معنی «گزرانده» است؟ من فکر می کردم که یک کلمه بدون معنی و غلط است. ــ سعید مرادی در 5 سال قبل

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری