جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

reading درس 1 کتاب زبان انگلیسی سال دهم مدرسه


6
0
447

در reading درس 1 کتاب زبان انگلیسی سال دهم مدرسه درباره حیوانات صحبت شده که تایتلش Endangered Animals هست. endangered یعنی چی؟ بعد خود reading رو میشه ترجمش رو بگید و یک کمکی کنید برای سوال های بعد reading؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در Kimia momeni
511 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

6

endangered شکل گذشته فعل endanger هستش. endanger فعل کلمه danger هستش که معنی ((خطر)) میده. بنابراین endanger یعنی به خطر انداختن. تایتل reading هستش Endangered Animals که به معنی ((حیوانات به خطر افتاده)) هستش.

بریم reading رو خط به خط بخونیم و با هم معنی کنیم:

امروزه تعدادی از حیوانات روی زمین هستند که به خطر افتاده اند. این بدان معناست که ما می توانیم فقط تعداد کمی از آن ها را در اطراف خودمان پیدا کنیم. برخی از این نمونه ها عبارت اند از نهنگ ها، پانداها، ببرها و فیل های آسیایی.

انسان ها خانه های طبیعی حیوانات را در جنگل ها، دریاچه ها و دشت ها تخریب می کنند. وقتی تعداد مردم روی کره زمین افزایش پیدا می کند آن ها به جاهای بیشتری برای زندگی نیاز دارند. آن ها درخت ها را قطع می کنند و دریاچه ها را تخریب می کنند. آن ها در عوض خانه و جاده می سازند. پس از این حیوانات جایی برای زندگی ندارند. آن ها منقرض می شوند.

یوس پلنگ ایرانی در بین این حیوانات قرار دارد. این حیوان وحشی تنها در دشت های ایران زندگی می کند. اکنون تنها تعداد کمی از یوس پلنگ های ایرانی زنده هستند. اگر مردم از آن ها مراقبت کنند امید برای برای زندگی این حیوان هست.

اخیرا خانواده ها بیشتر به طبیعت توجه می کنند، دانش آموزها درباره نجات دادن محیط زیست آموزش می بینند و بعqی از شکارچیان دیگر به شکار نمی روند. به این صورت تعداد یوس پلنگ ها در آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

خواب این ترجمه این reading بودش. همون طور که دیدید درباره حیوانات صحبت کرده که زندگیشون به خطر افتاده به خاطر انسان ها و کارهایی که انسان ها انجام میدن از قبیل شکار و تخریب محیط زیست. این فعالیت ها اگر همین طور ادامه داشته باشه حیوانات و طبیعت به کلی نابود میشن.

حالا بریم سراغ سوالات بعد از reading.

A) بهترین جواب را پیدا کنید.

  1. کدام یک از حیوانات پایین حیوان به خطر افتاده نیست؟

a) پاندا b) یوس پلنگ c) اسب

(اسب جواب درست هست چون تو متن اصلا صحبتی از اسب نشده ولی پاندا و یوس پلنگ هر دو در متن هستند و هر دو هم به خطر افتاده اند.)

  1. خانه طبیعی یوس پلنگ ایرانی کجاست؟

a) جنگل b) دشت c) کوه

(دشت جواب درست هست. در پاراگراف سوم خط دوم گفته شده که این حیوان وحشی فقط در دشت های ایران زندگی میکنه. )

  1. کدام جا خانه ای طبیعی برای حیوانات وحشی نیست؟

a) پارک b) دریاچه c) جنگل

(پارک جواب درست هست. همون طور که می بینید تو متن reading اصلا صحبتی از پارک نشده ولی گفته شده که حیوانات وحشی در دریاچه ها و جنگل ها زندگی می کنند.)

B) درست/ غلط

  1. در گذشته بسیاری از شکارچیان به محیط زیست توجه می کردند.

(غلط. در پاراگراف آخر خط سوم گفته شده که اخیرا بعضی از شکارچیان به حیات وحش توجه می کنند.)

  1. خانواده ها به حفاظت از محیط زیست علاقه مند هستند.

(درست. در پاراگراف آخر خط اول گفته شده که اخیرا خانواده ها بیشتر به طبیعت توجه می کنند.)

  1. وقتی مردم از یوس پلنگ ها محافظت کنند تعداد این حیوانات افزایش پیدا خواهد کرد.

(درست. در پاراگراف سوم خط آخر گفته شده که اگر مردم مراقب آن ها باشند امید برای زندگی این حیوان وحشی هست.)

c. دو تکه را به هم وصل کنید.

1) When only a few numbers of an animal live on Earth, it means that it is an endangered animal.
وقتی تنها تعداد کمی از یک حیوان روی زمین زندگی می کنه این بدان معنی هست که آن حیوانی به خطر افتاده است.

2) If we take care of Iranian cheetahs, they will live in the future.
اگر ما از یوس پلنگ ایرانی مراقبت کنیم آن ها در آینده زنده خواهند ماند.

3) People need more places for living when their number increases.
مردم جای بیشتری برای زندگی نیاز دارند وقتی تعداد آن ها بیشتر می شود.
ویرایش شده در 7 ماه قبل
جواب داده شده در Sina Abdollahi
17.3k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری