جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

reading درس 1 کتاب زبان انگلیسی سال یازدهم مدرسه


6
0
220

درس 1 کتاب زبان انگلیسی سال یازدهم مدرسه تو صفحه 24 یک reading داره. معنیش رو میشه یکی از دوستان لطف کنه؟ همین طور سوالاتش. دوست دارم با جواب های خودم چک کنم.

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در بردیا بارانی
510 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

6

زبان های دنیا

زبان سیستمی برای برقراری ارتباط هست و از اشکال نوشتاری و گفتاری استفاده می کند. مردم از زبان برای برقراری ارتباط بایکدیگر در یک جامعه استفاده می کنند. آن ها به وسیله آن علم، عقاید، آرزوها و احساسات را رد و بدل می کنند.

زبان ها از ناحیه به ناحیه بسیار متفاوت هستند. آن ها آنقدر متفاوت هستند که که شخصی ممکن است زبان زبان یک ناحیه، کشور یا قاره دیگری را متوجه نشود. جای تعجب نداره که بشنویم امروزه حدود 7000 زبان در دنیا وجود دارد. بیش از 2000 زبان در آفریقا، 1000 زبان در آمریکا، بیش از 2250 زبان در آسیا، حدود 230 زبان در اروپا و بیش از 1300 زبان در اقیانوسیه وجود دارند.

تعداد بومی های این زبان ها از خیلی بزرگ، با بیش از صدها میلیون فرد، تا خیلی کوچک، با کمتر از 10 فرد، قرار دارند. محبوب ترین زبان در دنیا چینی است. بیش از یک میلیارد نفر در دنیا چینی صحبت می کنند. جالب آن است که انگلیسی بومی های کمتری نسبت به چینی دارد اما حدود یک میلیارد دانش آموز انگلیسی در سراسر جهان وجود دارند. آن ها انگلیسی را به عنوان یک زبان بین المللی یاد می گیرند.

حدود پنجاه درصد زبان های جهان کمتر از 5000 سخنگو دارد. در آغاز قرن بیست و یک 204 زبان کمتر از 10 سخنگو و 344 زبان بین 10 و 99 سخنگو داشتند. 548 زبان با کمتر از 99 سخنگو حدود 8 درصد زبان های جهان را تشکیل می دهند. ما به آن ها زبان های به خطر افتاده می گوییم. با پیر شدن سخنگوهای این زبان ها و مردن آن ها زبان آن ها نیز میمیرد.

تمام زبان ها با وجود تفاوت هایشان واقعا با ارزش هستند. هر زبان وسیله ای جالب برای برقراری ارتباط است که نیازهای سخنگوهای خودش را برطرف می کند. غیر ممکن است تا دنیا را بدون زبان تصور کنیم. بنابراین باید به تمام زبان ها فارغ از این که چقدر متفاوت هستند و چند نفر سخنگو دارند احترام بزاریم.

A. متن را بخوانید برای پیدا کردن اعداد روبرو. آن ها را به اطلاعات وصل کنید. یک عدد اضافی است.

1. The number of languages with speakers fewer than 10. (204)
2. The percent of endangered languages. (8)
3. The number of languages with speakers fewer than 99. (548)
4. The number of languages in Oceania. (1300)

B. متن را برای اسامی خاص مطالعه کنید.

a) The language with more than one billion learners: Chinese
b) The continent with one thousand languages: Americas
c) The language with the largest number of native speakers: Chinese

c. متن را بخوانید و به سوال های روبرو پاسخ دهید.

a) 7000
b) 548
c) Asia

D. این جملات را بخوانید: برای درست ها T و غلط ها F قرار دهید. اگر جمله ای غلط است آن را درست کنید.

a) F - Through languages, people can exchange knowledge, beliefs, wishes, and feelings.
b) T
c) F - Every language meets the needs of its own speakers.

مترادف ها یا synonyms: مترادف ها کلماتی هستند با معانی مشابه برای مثال hard و difficult یا begin و start با هم مترادف هستند. یادگیری مترادف ها راه خوبی برای توسعه دایره واژگان هست.

A. کلماتی را که معنا مشابهی دارند زیر تصویر مناسب بنویسید.

موتور: quick, fast

2=2=؟: simple, easy

مرد دارای وزنه: powerful, strong

ذره بین و حشره: small, tiny

B. دو کلمه در هر گروه همخوانواده هستند. پیدایشان کنید.

a) amazing/ wonderful
b) seek/ search for
c) quit/ give up
d) fortunately/ luckily

C. به reading مجدد نگاه کنید تا برای کلمات مترادف پیدا کنید.

a) largely: greatly
b)nearly: about
c) to form: to make up
d) to think of: to imagine
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری