جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

reading درس 3 کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه


5
0
164

reading درس 3 کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه رو میشه معنی کنید و سوالاتش رو کمک کنید؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در سیمین اصفهانی
591 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

5

زمین برای بچه هایمان

انرژی توانایی انجام کار است. میتواند اشکال متنوعی داشته باشد: مکانیکی، الکتریکی، شیمیایی و هسته ای. منابع زمین برای تولید هر نوع از انرژی استفاده می شوند. منابع اصلی زمین عبارت اند ازسوخت های فسیلی همچون گاز طبیعی، نفت و ذغال سنگ.

ما اکثر انرژیمان را از این سوخت های فسیلی میگیریم اما این برای محیط زیست مضر است. سوخت های فسیلی تجدید ناپذیرند و نمی توان به آسانی آن ها را جایگزین کرد. زمانی که آن ها را به طور کامل استفاده کنیم آن ها برای همیشه می روند. آن ها تمیز نیستند چون آب یا هوا را آلوده می کنند.

در سال های اخیر دانشمندان در تلاش اند تا انواع دیگری از منابع انرژی را استفاده کنند. به آن ها منابع پاک انرژی می گویند زیرا زمین را آلوده نمی کنند. انرژی پاک تجدید پذیر است. از منابعی درست شده اند که می توانند جایگزین شوند مثل باد، آب، نور خورشید، جذیر و مد و گیاهان. وقتی منابع انرژی تجدید پذیر استفاده می شوند تقاضا برای سوخت فسیلی کاهش میابد.

معمول ترین نوع انرژی پاک نیرو خورشیدی است. انرژی خورشیدی از طریق پرتویی که به زمین می رسد تولید می شود. مردم از خورشید به عنوان منبع گرما هزاران سال است که استفاده کرده اند. برای مثال ایرانی ها از طرح ها و برنامه های خاصی از پنجره ها، بالکن ها و حیات ها برای دریافت بیشترین تابش خورشید استفاده می کنند. انواع مختلفی از مواد نیز ممکن است در ساخت خانه ها استفاده شود. چنین چیزی مردم را در طول قصل سرما گرم و در روزهای گرم سال خنک نگه میدارد.

امروزه انرژی خورشیدی را می توان به شکل های دیگری از انرژی مثل گرما و برق تبدیل کرد. انرژی خورشیدی ممکن است برای گرم کردن آب و هوا در خانه ها، ساختمان ها یا استخرها استفاده شود. شاید شما ساختمان ها یا خانه هایی را با صفحه های بزرگ تابان بر روی پشت بام دیده باشید. این ها جمع کننده های خورشیدی هستند که حرارت را توسط نور خورشید جذب و انرژی خورشیدی تولید می کنند. از انرژی خورشیدی همچنین می توان برای تولید برق برای تولید نیرو برای ساعت ها، تابلو های بزرگراه هاخانه ها و حتی ایستگاه های فضایی استفاده کرد.

منابع انرژی پاک به طور گسترده در بسیاری از کشورها برای پاک نگه داشتن شهرها و روستاها استفاده میشود. در نتیجه سوخت ها فسیلی کمتری هر سالهاستفاده میشوند و برای نسل های آینده ذخیره میشوند.

نکته

یادگیری یاد داشت برداشتن بسیار مهم است. یادداشت های خوب میتواند به شما کمک کند تا متنی را که خوانده اید به یاد بیاورید و مرور کنید.هیچ فرمول جادویی برای یادداشت برداری در زمان خواندن نیست. خودتان باید آن چه که برای شما بهتر است را پیدا کنید. با این حال این راهنمایی ها به شما پیشنهاد می شود:

  • مطمئن باشید تا تمام نکات و مثال های مهم را بنویسید.

  • تنها کلمات مهم را بنویسید نه جمله های کامل.

  • از مخفف ها و نمادها استفاده کنید.

شما میتوانید یادداشت هایتان را در گوشه صفحات یا صفحه ای جداگانه بنویسید. برای مثال یادداشت های پاراگراف پیش رو به صورت پایین برداشت شده است:

To have a healthier lifestyle, people need to do certain things. First they should check their general health. Measuring blood pressure and heartbeat is the most important thing to do. They also need to check their family health history. In this way, they understand if anyone in the family has had a special illness. Healthier lifestyle 1) checking general health: blood pressure & heartbeat 2) checking family health history

C. متن ریدینگ را بخوانید. پیدا کنید این کلمات به چه چیزی اشارهمی کنند.

1. it (paragraph 1, line 1)
Energy

2. them (paragraph 2, line 3)
Fossil fuels

3. them (paragraph 3, line 2)
Scientists

4. these (paragraph 5, line 5)
Big shiny panels

5. they (paragraph 6, line 3)
Fossil fuels

ضرب المثل ها

ضرب المثل جمله معروف کوتاهی است که نصیحت عملی درباره زندگی می دهد. ضرب المثل ها هر روز ما را محاصره می کنند. در خانه، سر کار، مدرسه یا در طول یک مکالمه با دوست احتما شنیدن یک ضرب المثل زیاد است. برای مثال ضرب المثل های معمول انگلیسی پیش رو معادل های معمولی در فارسی دارند.

God helps those who help themselves
تنها منتظر چیزهای خوب نباشید تا اتفاق بیفتند. سخت کار کنید تا به هدف هایتان برسید.
از تو حرکت از خدا برکت
The early bird catches the worm
شما باید زود بیدار شوید و زود شروع به کار کنید اگر میخواهید موفق شوید.
سحر خیز باش تا کامروا باشی

A. ضرب المثل های پیش رو را به معانی آن ها وصل کنید و سپس معادل های آن ها را به فارسی بنویسید.

1. Birds of a feather flock together
e) People like to spend time with others who are similar to them.
کبوتر با کبوتر باز با باز

2. Actions speak louder than words
f) Just saying that you’ll do something doesn’t mean much. Actually doing it is harder and more meaningful.
دو صد گفته چون نیم کردار نیست

Practice makes perfect
g) You have to practice a skill a lot to become good at it.
کار نیکو کردن از پر کردن است.

4. Too many cooks spoil the broth
c) When there are too many people trying to lead and give their opinions, it’s confusing and leads to bad results. Jobs and projects should have one or two strong leaders.
آشپز که دو تا شد آش یا شور می شود یا بی نمک
5. Easy come, easy go
b) When you get money quickly, like by winning it, it’s easy to spend it or lose it quickly as well.
باد آورده را باد میبرد.

6. Two heads are better than one
a) When two people cooperate with each other, they come up with better ideas.
یک دست صدا ندارد
7. Don’t count your chickens before they hatch
h) Your plans might not work out, so don’t start thinking about what you’ll do after you succeed. Wait until you’ve already succeeded, and then you can think about what to do next.
جوجه را آخر پاییز میشمارن

8. Out of sight, out of mind
d) You soon forget people or things that are no longer visible or present.
از دل برود هر آنکه از دیده برفت

B. معادل فارسی ضرب المثل های انگلیسی زیر را بنویسید.

  1. پا را به اندازه گلیمت دراز کن

  2. مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد

  3. با یک تیر دو نشان زدن

  4. دندان اسب پیشکشی را نمیشمرند
جواب داده شده در Sina Abdollahi
17.3k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری