جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

reading درس 2 کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه


7
0
344

معنی reading درس 2 کتاب زبان انگلیسی سال دوازدهم مدرسه رو میشه لطف کنید بگید به همراه جواب سوالاش؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در سوسن حاجی زاده
699 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

7

نحوه استفاده از دیکشنری

یک دیکشنری خوب اطلاعاتی درباره هجی حروف، تلفظ و معنی کلمات به کاربر میدهد. همچنین مثال هایی درباره استفاده درست کلمه در جمله می دهد. بنابراین دانستن نحوه استفاده از دیکشنری نکته ای ضروری است. در این درس نکاتی مفید برای نحوه استفاده درست دیکشنری به شما داده می شود.

1. دیکشنری درست را انتخاب کنید. انواع مختلفی از دیکشنری همچون دیکشنری های دانش آموز، دیکشنری های عمومی، دیکشنری های تصویری و غیره وجود دارد. بنابراین ابتدا نیازهایتان را مشخص کنید. بدون انتخاب درست نمی توانید به نیازهای زبانیتاب دست پیدا کنید.

2. مقدمه را بخوانید. بهترین روش برای آشنا شدن با نحوه استفاده موثر از دیکشنری مطالعه مقدمه آن است. این قسمت مسائلی همچون رتبه بندی کلمات، اطلاعات ارائه شده برای کلمات و توضیح مخفف ها و علائم تلفظی استفاده شده در دیکشنری را توضیح می دهد.

3. با مخفف ها آشنا شوید. انواع مختلفی از مخفف ها اغلب در معانی کلمات نوشته شده است. چنین چیزی در صورت ندانستن معانی آن ها می تواند گیج کننده باشد.

4. با راهنما تلفظ آشنا شوید. اگر بلافاصله بدن فهمیدن راهنما تلفظ وارد استفاده کردن از دیکشنری شوید فهمیدن آن مشکل خواهد بود.

5. کلمات راهما را بخوانید. این ها دو نمونه از کلماتی هستند در بالا هر صفحه که اولین و آخرین اطلاعات هر صفحه را نشان می دهد. این کلمات به شما کمک می کنندکلمه ای که به ذنبال آن هستید را در قسمت درستی از حروف پیدا کنید.

6. معانی را بخوانید. زمانی که شما اطلاعاتی را پیدا می کنید میتوانید معنی دقیق، تلفظ، نقش گرامری، مترادف ها، متضادها و شاید شکل اصلی آن کلمه را پیدا کنید.

7. دنبال کالوکیشن ها بگردید. یاد گرفتن معنی یک کلمه جدا معمولا کافی نیست. از طریق جملات مثالی سعی کنید تا کلمات را در حالت ترکیبی برای افزایش واژگانتان یاد بگیرید.

هایلایت کردن

یکی از روش های به خاطر آوردن چیزی که خوانده اید هایلایت کردن اطلاعات مهم است. از این راهنماها برای هیلایت کردن متن استفاده کنید:

  • ایده های اصلی را هایلایت کنید.

  • نکات کلیدی و نه اطلاعات جزئی یا کمتر مهم را هایلایت کنید.

  • عبارات و قسمت هایی از جملات را به جای تمام آن ها هایلایت کنید.

  • جملات زیاد یا مقدار زیادی از متن را هایلایت نکنید.

سوالات قسمت reading صفحه 54

A. پاراگراف پیش رو را خوانده و مهمنرین اطلاعات آن را هایلایت کنید.

Sharks(H) are not all the same(H. In fact, there are nearly 400(H) different kinds. Most sharks never(H) attack people. Only a special group of sharks can be dangerous. They kill an average of forty people(H) every year. Let’s compare sharks with snakes(H). Snakes kill about 60,000 people(H) every year. And let’s not forget that people kill 25,000,000 (H)sharks every year.

B. حالا به ریدینگ برگردید. در اینجا اذعا شده که شما میتونید از دیکشنری به طرز مفیدتری استفاده کنید. قسمت هایی از متن که این ادعا را ثابت می کند هیلایت کنید.

How to Use a Dictionary
A good dictionary gives the user information about words such as spellings, pronunciations and definitions. It also gives examples of how to use the words in sentences correctly. Therefore, it is essential to know how to use a dictionary. In this lesson, we provide you with some helpful tips on how to use a dictionary effectively.
1. Choose the Right Dictionary.(H) There are many different types of dictionaries such as learner’s dictionaries, general dictionaries, picture dictionaries, etc. Therefore, first identify your needs. Without choosing the right one you cannot meet your language needs.
2. Read the Introduction.(H) The best way to learn how to use your dictionary effectively is to read its introduction. This section explains issues like how entries are arranged, what information is offered in entries and what abbreviations and pronunciation symbols are used throughout the entries.
3. Learn the Abbreviations. (H)Different types of abbreviations are often used in the definitions for a word. This can be confusing if you do not know what the abbreviations stand for.
4. Learn the Guide to Pronunciation. (H)If you immediately jump into using the dictionary without understanding the pronunciation guide, it can be difficult to figure it out.
5. Read the Guide Words.(H) These are the two words at the top of each page that show the first and last entries on the page. These words will help you find the word you are looking for in the right letter section.
6. Read the Definitions.(H) Once you find an entry, you can find the exact meaning of the word, its pronunciation, part of speech, synonyms, antonyms, and probably its origin.
7. Look for Collocations. (H)Learning the meaning of a single word is not usually enough. Through sentence examples, try to learn ‘words in combination’ to expand your vocabulary.

C. ریدینگ را بخوانید. با شروع کننده های سوال پایین سوال تولید کنید و سپس به آن ها پاسخ دهید.

what
1. What does a good dictionary do?
It gives the user information about words such as spellings, pronunciations, and definitions.
2. What are the different types of dictionaries?
They are learner’s dictionaries, general dictionaries, picture dictionaries, etc.

How
1. How can we meet our language needs?
We can meet it by choosing the right dictionary.
2. How can we find information about how entries are arranged, what information is offered in entries and what abbreviations and pronunciation symbols are used throughout the entries?
We can find it by reading the introduction.

Where
1. Where can we find the first and last entries on the page?
We can find it by looking at the two words at the top of each page.
2. Where can we learn new words to better expand our vocabulary?
We can learn them in sentences and in combinations.

توسعه واژگان

یکی از روش های پی بردن به معنی کلمات نا آشنا نگاه کردن به ارتباط آن کلمه با کلمات دیگر در یک خانواده است. اگر حتی نتوانید معنی دقیق را حدس بزنید فهم شما برای ادامه کافی خواهد بود. برای مثال در این جمله:

We provide you with some helpful information on how to use a dictionary more effectively

شما می توانید با دانستن این که با کلمه effect مرتبط است ایده ای درباره معنی کلمه effectively به دست بیاورید.

در این تکنیک که به حمله به کلمه نیز مشهور است نگاه کردن به نقش کلمه ها می تواند به شما کمک کند تا معنی کلمات پیچیده را یاد بگیرید. وقتی پیشوندها و پسوندها را بشناسید و بدانید چه معنایی دارندبه شما کمک می کند تا معنی بسیاری از کلماتی را که می خوانید متوجه شوید.

A. به جملات پیش رو نگاه بیندازید. حداقل یک کلمه دیگر که میدانید به کلمه برجسته شده مرتبط است را بنویسید.

My job has become increasingly difficult.
Growingly

He wasn’t very communicative and kept to himself.
Social

The police believe the fire was started accidentally.
By mistake

The pollution is endangering the crops.
Threatening

We searched unsuccessfully for a map of Kerman.
Unpromisingly

B. به این کلمات حمله کنید تا معانی آن ها را متوجه شوید. سعی کنید تا کلمات مرتبط دیگر به آن ها را بنویسید. برای مثال:

Disconnection: disconnect/ connection/ connect
Unsystematically: systematically/ systematic/ system
Incomprehensible: comprehensible/ comprehend
Unexpectedly: expectedly/ expected/ expect
International: national/ nation
Unchangeable: changeable/ change
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری