جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

یادگیری زبان انگلیسی


6
0
61

چطور میتونم زبان انگلیسی رو قشنگ یاد بگیرم؟ دایره لغات انگلیسیم رو چطور می تونم افزایش بدم؟ چون من حس می کنم دانش لغاتم وقتی با بقیه صحبت می کنم پایینه و خیلی محدود. ممنون میشم راهنمایی کنید.

زبان شناسی اصطلاح انگلیسی ضرب-المثل کلمات واژگان
ویرایش شده در 2 ماه قبل
سوال شده در کریم قادری
534 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

5

برنامه کامل برای یادگیری زبان دوم

به نکته خیلی خوب و مهمی شما توجه کردید. ببینید شما اگر بخواید زبان انگلیسی رو مثل یک نیتیو یاد بگیرید باید 4 تا چیز رو قشنگ روش کار کنید:

  1. گرامر

  2. واژگان

  3. listening

  4. speaking

این 4 تا رو شما یاد بگیرید زبان رو مثل یک native صحبت خواهید کرد چون این 4 تا مورد دقیقا چیزهایی هستن که خور اشخاص نیتیو هم از زمان بچگی باهاش رشد می کنن و میتونن صحبت کنن. بقیه موارد مثل writing و امتحان آیلتس و تافل و غیره چیزهایی هست که کسانی که میخوان تو زمینه های محتوا نویسی و غیره فعال باشن نیاز دارن تا یاد بگیرن. اما اگر بخواید یادش بگیرید زبان رو باید و باید این 4 تا رو یا بگیرید.

تو این مواردی که خدمتتون گفتم آسون ترین مواردش گرامر و speaking هستش. گرازم به این دلیل آسون ترینه چون گرامر یه سری از قوانین محدود هست و زمانی که شما این قوانین رو یاد بگیرید می تونید بگید که گرامر زبان انگلیسی رو کاملا بلد هستید. یعنی شما گرامر رو کامل می تونید یاد بگیرید.

speaking هم دقیقا همینطور هست. speaking هم یکسری قوانین محدود هستن بر خلاف اونچه که همه فکر می کنن که speaking خیلی سخته. صداها تو انگلیسی تلفظشون با صداهای فارسی متفاوته و اگر شما تلفظ صحیح این کلمات رو یاد بگیرید میتونید به راحتی مثل یک native انگلیسی صحبت کنید.

بنابراین دو مهارت گرامر و speaking رو کامل میشه یاد گرفت.

میمونه دو مهارت listening و واژگان. ببینید شما اگر هر سه مهارت گرامر، speaking و واژگان رو یاد بگیرید به طور خود به خود مهارت listening شما پیشرفت می کنه. چرا؟ وقتی شما هم معنی یه کلمه رو بلدید، هم تلفظ و هم گرامر اون کلمه یا جمله رو، وقتی یه نفر اون کلمه یا جمله رو بگه چرا شما نباید متوجه بشید؟ شما وقتی هر سه مورد معنی، تلفظ و گرامر رو بلدید معلومه که باید متوجه بشید. زبان که جز این 4 مهارت چیز دیگه ای نیستش.

اما میمونه مهارت آخر که واژگان یا vocabulary هستش. ببینید من گفتم هر سه مهارت قبل یعنی گرامر، speaking و listening رو میشه کامل یاد گرفت. گرامر و speaking که یه سری قوانین بودن و راحت میشه همشون رو یاد گرفت و وقتی 3 تا مهارت یادگیری زبان رو شما یاد بگیرید خود به خود listening شما هم تقویت میشه و شما listening رو هم میتونید کامل یاد بگیرید.

اما سخت ترین بخش زبان بخش واژگان هستش به 2 دلیل:

1) به خاطر اینکه هر روز زبان در حال پیشرفت هست و کلمات جدیدی و تولید میشه.

2) نگه داشتن این کلمات در حافظه برای کسایی که زبان دومشون هست سخته.

به این دو دلیل یادگیری کامل واژگان یک زبان دوم غیر ممکنه حتی برای خود کسایی که اون زبان زبان مادریشون هست.

حالا برای ذاین کار چه میشه کرد؟ ببینید برای مات کسایی که انگلیسی یا هر زبان دیگه ای زبان دوممون هست باید ما یه دفتر اختصاص بدیم برای واژگان و اصطلاحات و اونها رو طبق برنامه مرور کنیم. یعنی مثلا شما یه دفتر برمیدارید و مثلا یه صفحه رو پر می کنید از واژگان و اصطلاحات به همراه معنیشون. حالا معنیشون یه جاهایی فارسی می تونه باشه و یه جاهایی انگلیسی. اون بسته به خود کلمه یا اصطلاح داره ولی برای یادگیری دقیق اون کلمه حتما باید بدونید معادل فارسیش چیه. چون be quiet و shut up هر دو معنی ساکت باش رو میدن اما یکی محترمانه هست و دیگری بی ادبانه. بنابراین معادل فارسی مهمه.

حالا این یک صفحه رو وقتی شما پر کردید به مدت یک هفته مرورش می کنید تا قشنگ یادشون بگیرید. بعد از اون میزارید کنار تا ماه بعد. به همین ترتیب شما واژگان و اصطلاحات رو تو یه صفحه دفتر مینویسید و به مدت یک هفته مرور میکنید تا یادش بگیرید.

حالا در آخر یک ماه، اون برگه های قبلی شما که اصطلاح و کلمه توش نوشتید زیاد شدن. این کلمه ها و اصطلاحات نیاز به مرور دارن. شما باید یه برنامه ماهانه برنامه بریزید و طبق اون برنامه این کلمه ها و اصطلاحات قبلی رو مرور کنید.

با انجام این کارهای که درباره کلمه ها و اصطلاحات خدمتتون گفتم شما به راحتی می تونید مهارت واژگان که یکی از 4 مهارتی که در بالا خدمتتون گفتم رو یاد بگیرید.

این برنامه ای هست که اگر شما دنبالش کنید می تونید به راحتی هر زبانی رو یاد بگیرید.

یادگیری زبان دوم

جواب داده شده در پوریا  کوه زارع
39.2k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری