جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاری فرهنگی و علمی و فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین


0
0
322
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1363/11/16
تاریخ تایید1363/11/24
تاریخ امضا1363/12/01
تاریخ انتشار1363/12/08
شناسه07155A64-DB2D-4753-8F5C-6FABA9EEEEAF
ماده1
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی11656
شماره پرونده2/794
شماره دوره2
شماره جلد1
شماره صفحه101

‌قانون موافقتنامه همکاری فرهنگی و علمی و فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین ‌ماده واحده - موافقتنامه همکاری فرهنگی و علمی و فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین مشتمل بر یک مقدمه و‌ده ماده به شرح پیوست و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.
‌قانون مشتمل بر ماده واحده و موافقتنامه پیوست در جلسه روز سه‌شنبه شانزدهم بهمن ماه یک هزار و سیصد و شصت و سه مجلس شورای اسلامی‌تصویب و در تاریخ 1363.11.24 به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.
‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی ------------------------------------------ پیشنهاد اصلاحی داخل کادر مشخص است ------------------------------------------
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم [z]‌موافقتنامه همکاری فرهنگی و علمی و فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین ‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری خلق چین به منظور تحکیم روابط دوستانه فیمابین و همکاری در زمینه‌های فرهنگی و هنری و‌آموزشی و ورزشی، تصمیم به انعقاد این موافقتنامه گرفته و به شرح زیر موافقت نمودند.
‌ماده 1 - طرفین متعاهدین خواهند کوشید که روابط فرهنگی و علمی و فنی بین دو کشور را طبق اصول احترام به حاکمیت و عدم مداخله در امور‌داخلی یکدیگر بر اساس عمل متقابل و رعایت منافع متقابل گسترش دهند.
‌ماده 2 - طرفین متعاهدین روابط فرهنگی و علمی و فنی در زمینه‌های ذیل را تشویق خواهند نمود:
‌الف - همکاری بین دانشگاهها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی.
ب - مبادله اطلاعات و نشریات در رشته‌های ادبیات و هنر و فلسفه و مذهب و باستان و تاریخ.
ج - مبادله کارشناس و پژوهشگر در رشته‌های فرهنگی آموزش و پرورش و هنر به منظور مطالعه در رشته‌های تخصصی مورد علاقه طرفین.
‌د - تشویق مؤثر مبادلات فیمابین در زمینه فیلمهای سینمایی و تلویزیونی.

----------------------------------------------------- ‌د - مبادلات فیمابین در زمینه فیلمهای سینمایی و تلویزیونی -----------------------------------------------------
ه - ترتیب دیدارهای متقابل گروههای هنری و نمایشگاههای هنری.
‌و - ترتیب دیدارهای و مسابقات تیم‌های ورزشی متقابل.
‌ماده3 - طرفین متعاهدین طبق مقررات دولتی مربوطه و بر حسب توانایی خود مبادله استادان دانشگاه و معلمان و دانش‌پژوهان را که دولت از طرفین‌توصیه کند تسهیل خواهند کرد.
‌ماده4 - هر یک از طرفین متعاهدین حتی‌الامکان آموزش زبان طرف دیگر را دانشگاههای خود تشویق خواهد نمود.
‌ماده 5 - هر یک از طرفین متعاهدین در چهارچوب قوانین و مقررات خود تسهیلات لازم را برای اتباع طرف دیگر که از طرف دولت متبوعشان جهت‌انجام مطالعات تخصصی در دانشگاهها و دانشکده‌ها و کتابخانه‌ها و موزه‌های آن طرف معرفی می‌شوند فراهم خواهد ساخت.
6 - طرفین متعاهدین به طور متقابل اعطای بورس را تشویق خواهند کرد.
7 - طرفین متعاهدین از مجاری رسمی و در چهارچوب مقررات مربوطه خود اقدامات لازم جهت توسعه همکاری در زمینه‌های رادیو و تلویزیون و‌تأسیس یک شعبه خبرگزاری یا انتصاب خبرنگاران مقیم در پایتخت یکدیگر به عمل خواهند آورد.
‌ماده8 - هر یک از طرفین متعاهدین با توجه به تشکیلات مملکتی خود، کار تدوین و هماهنگ‌سازی و پیگیری و اجرای برنامه‌های مبادلات را به یک‌اداره اجرایی معرفی شده محول خواهد کرد.
‌هر یک از طرفین متعاهدین قسمت مربوطه سفارت خود را مسئول حفظ تماس با اداره معرفی شده طرف دیگر خواهد کرد.
‌هر گاه یکی از طرفین متعاهدین لازم بداند می‌تواند به طرف دیگر پیشنهاد کند جلسه مشترکی به منظور بررسی و مذاکره درباره پیشرفت مبادلات‌فرهنگی بین دو کشور تشکیل شود.
‌ماده 9 - این موافقتنامه پس از طی مراحل تصویب بر اساس قوانین داخلی هر یک از طرفین متعاهدین از تاریخ صدور آخرین اطلاعیه به یکدیگر‌لازم‌الاجرا خواهد بود.
‌ماده 10 - موافقتنامه حاضر مدت پنج سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن خود به خود برای دوره‌های پنج‌ساله دیگر تمدید خواهد شد، مگر آن که‌یکی از طرفین متعاهدین با دادن یک اطلاعیه کتبی شش ماه قبل از انقضاء مدت به طرف دیگر قصد خود را دایر به فسخ آن اعلام کند.
‌این موافقتنامه در تاریخ 23 شهریور 1362 شمسی برابر با 14 سپتامبر 1983 در شهر پکن در سه نسخه به زبانهای فارسی و چینی و انگلیسی تنظیم‌گردید و هر سه متن دارای اعتبار یکسان است. در صورت بروز اختلاف در تفسیر موافقتنامه متن انگلیسی مناط اعتبار خواهد بود.
‌از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران از طرف دولت جمهوری خلق چین (‌دکتر علی‌اکبر ولایتی وزیر امور خارجه) (‌ووشوچین - مشاور عالی دولت و وزیر امور خارجه) ‌موافقتنامه فوق مشتمل بر یک مقدمه و ده ماده منضم به قانون موافقتنامه همکاری فرهنگی و علمی و فنی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت‌جمهوری خلق چین می‌باشد.
‌رییس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی