جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام

قانون موافقتنامه همکاری های فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس


0
0
313
اطلاعات بیشتر قانون
تصویب شده مصوبات مجلس شورا
تاریخ تصویب1382/10/23
تاریخ تایید1382/11/14
تاریخ امضا1382/12/05
تاریخ انتشار1382/12/09
شناسه7FDBE775-9E91-4C57-8FF0-1AB6D741226C
وضعیتمنسوخ نشده
شماره ثبت روزنامه رسمی17188
شماره چاپ-
شماره دوره-
شماره صفحه-

‌قانون موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی بین‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس
‌ماده واحده - موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت‌جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس مشتمل بر یک مقدمه و دوازده ماده به‌شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

‌بسم‌الله الرحمن الرحیم
‌موافقتنامه همکاری‌های فرهنگی، علمی و آموزشی بین دولت‌جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس
‌دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قبرس (‌که از این پس طرفهای‌متعاهد خوانده خواهند شد) با تمایل به گسترش روابط دوستانه و همکاری میان مردم دو‌کشور در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، اطلاعاتی، هنری و ورزشی و با توجه به‌این‌که شناسائی اصول حاکمیت، استقلال ملی و تساوی حقوق و امتیازات در جهت منافع‌متقابل دو کشور است تصمیم به انعقاد موافقتنامه زیر گرفتند:

‌ماده 1 - 1 - طرفهای متعاهد همکاری میان مؤسسات تحقیقاتی دو کشور را به شرح ذیل‌تشویق خواهند کرد:
‌الف - تبادل دیدار گروههای علمی و تحقیقی براساس برنامه مصوب.
ب - تبادل کتب و نشریات علمی، فرهنگی و هنری و همین‌طور سایر اطلاعات‌مربوطه.
2 - طرفهای متعاهد همکاری میان دانشجویان دانشگاهها و سایر مؤسسات‌آموزشی عالی شناخته شده در دو کشور و شرکت هیأتهای دانشجوئی در فعالیتهای علمی،‌آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی را مورد تشویق قرار خواهند داد.

‌ماده 2 - طرفهای متعاهد همکاری در زمینه‌های علمی و آموزشی را به شرح ذیل‌مورد تشویق قرار خواهند داد:
‌الف - گسترش همکاری میان دانشگاهها و سایر مؤسسات عالی آموزشی‌شناخته‌شده در دو کشور.
ب - تبادل دیدار اساتید، معلمان و کارشناسان آموزشی.
ج - تبادل آثار ادبی و اطلاعات در زمینه‌های اقتصادی، جغرافیائی، تاریخی و‌فرهنگی دو کشور و درج برخی از این اطلاعات در کتابهای درسی یکدیگر.
‌د - تبادل کتب درسی، اسناد و اطلاعات مربوطه در زمینه‌های آموزشی.
‌هـ - برپائی نمایشگاهها و جشنواره‌های علمی و هنری دانش‌آموزان در دو کشور.

‌ماده 3 - طرفهای متعاهد همکاری در زمینه‌های ادبی، تئائر، امور سینمائی،‌موسیقی، هنرهای تجسمی و سایر زمینه‌های فرهنگی را به شرح ذیل مورد تشویق قرار‌خواهند داد:
‌الف - تبادل دیدار نویسندگان، هنرمندان، کارکنان امور سینمائی و رادیو‌تلویزیونی، آهنگسازان و همچنین سایر دست‌اندرکاران امور هنری به منظور آشنائی با‌دستاوردهای کشور متقابل.
ب - تبادل گروههای هنری در زمینه‌های موسیقی و تئائر.
ج - ترجمه و انتشار متون ادبی کشور طرف مقابل.
‌د - برگزاری رویدادهای فرهنگی به مناسبت روز ملی کشور طرف مقابل.
‌هـ - شرکت در جشنواره‌های سینمائی و برگزاری هفته‌های فیلم و همکاری درزمینه‌تولید مشترک.

‌ماده 4 - طرفهای متعاهد همکاری میان موزه‌ها، کتابخانه‌ها و سایر مراکز فرهنگی را‌با تبادل کتب، نشریات، میکروفیلم و پخش برنامه‌هائی در زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی،‌هنری و فن‌آوری مورد تشویق قرار خواهند داد.

‌ماده 5 - طرفهای متعاهد همکاری مستقیم میان مؤسسات خبری مطبوعاتی و‌سازمانهای رادیو تلویزیونی در دو کشور و همین‌طور دیدار خبرنگاران و دست‌اندرکاران‌امور خبری و مطبوعاتی را تشویق خواهند نمود.

‌ماده 6 - طرفهای متعاهد تسهیلات لازم جهت دعوت متقابل از افراد را به منظور‌شرکت در جلسات، گردهمائی‌ها، جشنواره‌ها و سایر فعالیتهای بین‌المللی که توسط کشور‌طرف مقابل در زمینه‌های آموزشی، فرهنگی و هنری تشکیل می‌گردد به عمل خواهند‌آورد.

‌ماده 7 - طرفهای متعاهد موارد ذیل را مورد حمایت قرار خواهند داد:
‌الف - گسترش جهانگردی فرهنگی بین دو کشور.
ب - تبادل اطلاعات، تجارب و آمار.
ج - همکاری در زمینه تبلیغات، آموزش و سرمایه‌گذاری.

‌ماده 8 - طرفهای متعاهد همکاری‌های علمی، فرهنگی و پژوهشی در زمینه‌های‌باستان‌شناسی، موزه شناسی و همچنین حفظ و مرمت آثار و ابنیه فرهنگی و تاریخی را‌مورد تشویق قرار خواهند داد.

‌ماده 9 - طرفهای متعاهد همکاریهای ورزشی بین دو کشور را مورد تشویق قرار داده‌و فعالیتهای سازمانهای ورزشی را ازطریق تبادل تیمها و هیأتهای کارشناسی ورزشی و‌شرکت در سمینارها و همچنین مبادله آخرین دستاوردهای علمی ورزشی گسترش‌خواهند داد.

‌ماده 10 - هر یک از طرفهای متعاهد در چارچوب قوانین جاری در هر یک از دو‌کشور شرایط عادی اجرای فعالیتهای طرف مقابل را براساس موافقتنامه حاضر و‌همین‌طور بهره‌گیری از رسانه‌های جمعی در انتشار فعالیتهای خود در زمینه‌های فرهنگی،‌علمی و هنری تضمین خواهند نمود.

‌ماده 11 - به منظور تسهیل اجرای این موافقتنامه، طرفهای متعاهد نسبت به انعقاد‌برنامه‌های مبادلات با اعتبار سه ساله اقدام خواهند نمود که این برنامه شامل فعالیتهای‌گوناگونی که قرار است انجام گردد، بوده و ترتیبات مالی جهت اجرای آنها را نیز دربر‌خواهد داشت.
‌بدین منظور مذاکراتی به طور متناوب در پایتخت‌های دو کشور به عمل خواهد‌آمد.

‌ماده 12 - 1 - این موافقتنامه از روز مبادله یادداشتهای رسمی بین طرفهای متعاهد مبنی بر‌این‌که کلیه مراحل قانونی و لازم داخلی در کشور مربوطه به آنان طی شده است‌لازم‌الاجراء خواهد بود.
2 - مدت اعتبار این موافقتنامه پنج سال خواهد بود و برای دوره‌های مشابه خود به‌خود تمدید خواهد شد، مگر آن که یکی از طرفین متعاهد شش ماه قبل از انقضاء مدت‌مزبور کتباً تمایل خود را جهت تجدیدنظر یا فسخ آن اعلام نماید.

‌این موافقتنامه در یک مقدمه و دوازده ماده در شهر نیکوزیا در تاریخ یازدهم تیر ماه1381 هجری شمسی برابر با دوم جولای 2002 میلادی در سه نسخه به زبانهای فارسی،‌یونانی و انگلیسی تنظیم گردید که هر سه متن از اعتبار یکسان برخوردار خواهند بود.‌
درصورت بروز هرگونه اختلاف، متن انگلیسی ملاک عمل قرار خواهد گرفت.

‌از طرف ‌از طرف ‌دولت جمهوری اسلامی ایران ‌دولت جمهوری قبرس
‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن موافقتنامه شامل مقدمه و دوازده‌ماده در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ بیست و سوم دی ماه یکهزار و سیصد و هشتاد و‌دو مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 1382.11.14 به تأیید شورای نگهبان‌رسیده است.


500 کاراکتر باقی مانده

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی