جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
مجله موفقیت عرشیانی ها رو بخون و نظربده تا تو هم برنده بشی لینک ثبت نام
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

مخالف topless میشه topful؟


0
0
264

less و full دو تا از پسوندهایی هستن که به کلمات اضافی میشن برای مثبت و یا منفی کردنشون. ما کلمه topless رو داریم. مخالفش میشه بگیم topful؟ درسته این کلمه؟ اگرم نیست چه کلمه جایگزینی پیشنهاد میکینید؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در روزبه جهانی
591 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

5 جواب

1

topless لغتی هست که تو انگلیسی به شدت معمول هست و خیلی به کار میره. این واژه ترکیب top و less هست. top همون قسمت بالایی معنی میده که در این منظور بالا تنه انسان هست و less هم یک suffix یا همون پسوند هست که فقط کار منفی کردن رو انجام میده.

خواب مخالف پسوند less پسوند ful هست ولی شاید فکر کنید که در این جا هم میتونیم بگیم topful. اما اکر شما topful رو تو دیکشنری سرچ کنید میبینید که topful یک معنی دیگه ای داره. این معنی ای که براتون می نویسم از دیکشنری merriam-webster هست:

topful: brimful: full to the brim: ready to overflow

یعنی پر بودن یک ظرفی برای مثال تا لبه. brim معنی لبه مثلا ظرف میده. بنابراین معادل خوبی نیست.

شما میتونید از dressed استفاده کنید و برای مثال بگید:

He is dressed in white.

یا حتی میتونید بگید:

He has a yellow shirt on.
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

topless یعنی کسی که پیراهن نداره. این کلمه خیلی تو انگلیسی به کار میره. بهترین کلمه مخالفش میتونه همون dress باشه. البته تو اینجا کلمه dress باید ed بگیره چون فعلی هست که داره در نقش صفت عمل میکنه.

ولی topful رو حقیقت من نشنیدم تا حالا. بازم پیشنهاد میکنم قبل از این که این کلمه رو استفاده کنید از دیکشنری استفاده کنید.

جواب داده شده در مینا پوریا
542 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


1

به جای topless میشه nude یا bare هم به کار برد. topless ولی خیلی عبارت خوبیه و خیلی به کار میره. من تو فیلما خیلی دیدمش.

ولی برای topful راستش من زیاد نشنیدم. تو دیکشنری نگاه کنید ببینید اصلا چنین کلمه ای هست. همون برید Longman یا merriam-webster چون اینا دیکشنری های خیلی خوبین.

جواب داده شده در فرهاد دارابی
582 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


-1

آره منم فکر میکنم همون topful بشه. کلا full و less عبارات affix هستن که full معنی مثبت میده و less معنی منفی میده.

حالا باز میل خودتونه. میتونید topful به کار ببرید. dressed اصلا به جاش میتونید بگید و خودتون رو راحت کنید. مثلا بگید:

He is completely dressed.
جواب داده شده در بردیا بارانی
510 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


-1

فکر کنم آره درسته. ful یه پسوند مثبت سازه و less یه پسوند منفی سازه. بنابراین میتونیم بگیم topless. مشکلی نداره. این قانون خود انگلیسی هست دیگه. پس باید درست باشه.

البته عبارات دیگه ای هم میشه به کار برد مثل nude, bare و باز هم کلمه هست.

جواب داده شده در مهین تربتی
577 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


عرشیان از کجا شروع کنم ؟
تغییر و تحول با استاد سید محمد عرشیانفر

تبلیغات تصویری


کپی