جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

گرامر درس 1 کتاب زبان انگلیسی مدرسه سال یازدهم


7
0
332

گرامر درس 1 کتاب زبان انگلیسی درباره a, an, lots of و امثال این کلمات هست. میشه بگید چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارن؟ من مثلا a lot of رو هم برای rice شنیدم و هم car. یعنی هم countable و هم uncountable. سوالات گرامر رو هم کمک بفرمایید دیگه نور الا نور میشه.

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در مهین تربتی
577 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

7

اول بریم سراغ دو تا متن کوتاه قسمت گرامر صفحه 28 و من معنیشون رو اینجا براتون می نویسم.

زبان به خطر افتاده زبانی است که سخنگویان کمی دارد. امروزه بسیاری از زبان ها سخن گویان بومیشان را از دست می دهند. زمانی که زبانی میمیرد علم و فرهنگ با آن ناپدید می شود. بسیاری از زبان های به خطر افتاده در استرالیا و آمریکا جنوبی هستند. بعضی از آن ها در آسیا و آفریقا هستند. تعداد زبان های زنده دنیا حدود 7000 است و بسیاری از آن ها شاید در آینده وجود نداشته باشند. بسیاری از محققان اکنون در حال تلاش برای محافظت از زبان های به خطر افتاده هستند. این می تواند اطلاعات و ارزش های فرهنگی مردمی بسیاری را در سراسر جهان حفظ کند.

کلمات غیر قابل شمارش بسیاری برای غذا در انگلیسی وجود دارد. سخنگویان بومی اغلب از کلمات ((یک کیسه))، ((دو برش)) یا ((یک تکه)) برای اسامی غیر قابل شمارش استفاده می کنند. این معمولا زمانی که به خرید می روند اتفاق می افتد. آن ها شاید دو بطری آب، یک کیسه شکر، یک قرص نان یا دو کیلو گوشت بخواهند. در کافی شاپ آن ها شاید یک فنجان چای، یک تکه کیک یا یک لیوان آب میوه سفارش دهند. اگر یک دانش آموز خارجی از اسامی غیر قابل شمارش به صورت اشتباهی استفاده کند انگلیسی زبان ها شاید خوب متوجه آن ها نشوند. بنابراین وقتی انگلیسی یاد میگیرید بسیار مراقب این نکته باشید.

خواب حالا بریم سراغ خود گرامر.

اگر کلمه ای که ما استفاده می کنیم قابل شمارش باشه براش میتونیم از حروف اضافه a و an استفاده کنیم یا تعداد هم میتونیم براشون بیاریم. مثل:

a car = two/ three cars
an elephant two/ three elephants

برای اسمامی ما از some هم میتونیم استفاده کنیم، هم برای قابل شمارش و هم برای غیر قابل شمارش. اگر با قابل شمارش استفاده کنیم معنی ((تعدادی)) میده و اگر با غیر قابل شمارش استفاده کنیم معنی ((مقداری)) میده. مثال:

a book: یک کتاب
some books: تعدادی کتاب

information: اطلاعات
Some information: مقداری اطلاعات

اگر بخواهیم بگیم تعداد زیادی یا مقدار زیادی از a lot of یا lots of میتونیم استفاده کنیم. این کلمات رو شما هم میتونید برای اسامی قابل شمارش استفاده کنید و هماسامی غیر قابل شمارش. مثال:

a bird: یک پرنده
a lot of/ lots of birds: تعداد زیادی پرنده
a lot of/ lots of soup: مقدار زیادی سوپ

اگر بخواهیم بگیم تعداد کمی می تونیم از few و a few استفاده کنیم. البته few و a few برای اسامی قابل شمارش هست و برای اسامی غیر قابل شمارش از little و a little استفاده می کنیم که معنی مقدار کمی میده. مثال:

a man: یک مرد
a few/ few men: تعداد کمی مرد
a little/ little bread: مقدار کمی نون

اگر بخوایم بگیم تعداد زیادی باید از many و برای مقدار زیادی باید از much استفاده کنیم. مثال:

She has many friends.
You need much information.

برای سوال پرسیدن درباره اسامی قابل شمارش از how many و اسامی غیر قابل شمارش از how much استفاده میشه. چند نمونه سوال و جواب ببینید:

How many cars are there in the street?
There are two cars.

How many books do you need?
I need a lot of books.


How much information does your teacher need?
She needs some information.

How much bread is there in the kitchen?
There is a little bread.

حالا عدد یا کلماتی که برای اسامی قابل شمارش به کار میرن رو با اسامی قابل شمارش هم میشه به کار برد. ولی برای این کار باید از عباراتی مثل ((یک بطری))، ((یک فنجان))، ((یک لیوان)) و غیره قبل این اسامی استفاده کرد تا بتونیم قبل از اسامی غیر قابل شمارش از عدد استفاده کنیم. مثال:

a bottle of water
two cups of coffee
three glasses of water
five bags of rice
one piece of cake
two slices of watermelon
ten kilos of meat
two loaves of bread: دو قرص نان

بریم سراغ سوالات بعد از توضیحات گرامر.

D. زیر تمام اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در reading خط بکشید.

(من جداگونه اسامی قابل شمارش و غیر قابل شمارش در reading رو براتون اینجا مینویسم:

Countable: language, world, system, society, belief, wish, feeling, region, person, country, continent, speaker, number, hundred, million, learner, century, difference, need
Uncountable: communication, knowledge, communication

E. کلمات مناسبی را برای کامل کردن جملات روبرو انتخاب کنید.

1. The students need to read many books about history.
2. Please buy a loaf of bread for breakfast
3. Children should drink a lot of milk.
4. We did not have many visitors this week.
Could you please bring me a glass of water?
جواب داده شده در پارسا بهرامی
16k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری