جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

گرامر درس 2 کتاب زبان انگلیسی سال یازدهم مدرسه


6
0
281

گرامر درس 2 کتاب زبان انگلیسی سال یازدهم مدرسه درباره have و has هستش. میشه این گرامر رو توضیح بدید و همین طور سوالات رو هم کمک کنید؟

زبان شناسی انگلیسی
سوال شده در احمد حسینی
651 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

6

گرامر درس 2 کتاب زبان انگلیسی سال یازدهم مدرسه درباره حال کامل هست که در این زمان از have و has تو جمله ها استفاده میشه. من این گرامر رو براتون کامل الان این جا توضیح میدم. قبلش دو تا متن کوچیک اول گرامر درس 2 رو براتون معنی می کنم:

تکنولوژی بر زندگی مردم این قرن تاثیر گذاشته است. کار با کامپیوتر و موبایل عادات و روش زندگی مردم را تغییر داده است. بعضی از مردم لب تاپ و به خصوص موبایل خودشان را در هر جایی بدون هیچ دلیل موجهی استفاده میکنند. بعضی از آن ها ماه ها است که یک کتاب نخوانده اند. بعضی ها اقوام خود را مدت زیادی است که ملاقات نکرده اند. بعضی ها حتی مدت زیادی است که خوب نخوابیده اند یا به شکل خوب غذا نخورده اند. بعضی از این مردم عادت های خوب مثل ورزش روزانه یا شرکت در ایونت های اجتماعی را ترک کرده اند. آن ها روش زندگی ناسالمی را انتخاب کرده اند. برای زندگی طولانی تر آن ها باید درباره روش زندگی، کار و استفاده خودشان از تکنولوژی تجدید نظر کنند.

تکنولوژی به محققان و دانشمندان دوره ما کمک کرده است. دارو ها و اختراعات پزشکی جدید زندگی بسیاری از مردم را نجات داده است. آن ها به مردم کمک کرده تا زندگی شادتری داشته باشند و مدت طولانی تری زندگی کنند. داروهای جدیدی مثل داروهای ضد سرطان آنتی بیوتیک ها بسیاری از بیماران را درمان کرده است. بعضی از اختراعات مربوط به تکنولوژی به دکترها کمک کرده تا وضعیت سلامت بیماران را بررسی کنند. آن ها کلیدهایی برای رازهای بدن انسان پیدا کرده اند. تکنولوژی های جدید به دکترها کمک کرده تا متوجه نحوه پیشرفت بیماران بشوند. آن ها روش هایی برای مبارزه و متوقف ساختن بیماری ها در مراحل اولیشان پیدا کرده اند. تکنولوژی بر خلاف آن چه که بعضی ها شاید فکر کنند اصلا چیز بدی نیست. روشی که ما از تکنولوژی استفاده میکنیم مهم است.

حالا بریم سر توضیح خود گرامر.

زمان حال کامل یا present perfect برای زمانی استفاده میشه که کاری رو ما در گذشته انجام دادیم و اثرش رو الان داریم میبینیم. یعنی من مثلا از صبح تا الان داشتم کار میکردم و الان کارم تموم شده و خیلی خسته شدم. من میام پیش شما و شما به من میگید چرا انقدر حالت گرفته هست؟ من میگم چون خیلی کار کرده ام. این جمله رو تو انگلیسی باید بگم:

I have worked a lot.

چون قبلا یک کاری رو انجام دادم و الان اثرش رو دارم میبینم، بنابراین باید از زمان حال کامل یا present perfect استفاده کنم.

این نکته رو توجه کنید که در حال کامل یا present perfect کار تمام شده هست. چون ما یک زمان دیگه هم داریم به اسم حال کامل استمراری که از این پست می تونید توضیحاتش رو ببینید.

در حال کامل باید از افعال have یا has به اضافه قسمت سوم فعل یا past participle استفاده کرد.

have یا has بر طبق ضمایر انتخاب میشن. برای I, you, we, they ما have به کار میبریم و برای he, she, it ما has به کار میبریم. اما فعل اصلی قسمت سوم یا past participle هستش و برای تمام ضمایر یکی هست و هیچ تغییری نمیکنه.

He has started a business.
او(پسر) یک کسب و کار را شروع کرده است.

Samira has started a business.
سمیرا یک کسب و کار را شروع کرده است.

I have started a business.
من یک کسب و کار را شروع کرده ام.

You have started a business.
شما یک کسب و کار را شروع کرده اید.

Erfan and Ehsan have started a business.
عرفان و احسان یک کسب و کار را شروع کرده اند.

They have started a business.
آن ها یک کسب و کار را شروع کرده اند.
Amir has written a letter.
امیر یک نامه نوشته است.

برای منفی کردن جمله باید یک not به have و یا has اضافه بشه.

He has not started a business.
Samira has not started a business.
I have not started a business.
You have not started a business.
Erfan and Ehsan have not started a business.
They have not started a business.
Amir has not written a letter.

برای سوالی کردن هم فقط کافیه جای HAVE و یا HAS با فعل عوض بشه.

He has started a business.
Has he started a business?
Yes, he has./ No, he hasn't.

Samira has started a business.
Has Samira started a business?
Yes, she has. / No, she hasn't.

I have started a business.
Have I started a business?
Yes, I have. / No, I haven't.

You have started a business.
Have you started a business?
Yes, you have. / No, you haven't.

Erfan and Ehsan have started a business.
Have Erfan and Ehsan started a business?
Yes, they have. / No, they haven't.

They have started a business.
Have they started a business?
Yes, they have. / No, they haven't.

Amir has written a letter.
Has Amir written a letter?
Yes, he has. / No, he hasn't.

E. پاراگراف روبرو را بخوانید و بهترین اشکال فعل را انتخاب کنید.

I am 55 years old now and I am going to retire this week. When I look back and read the book of my life, I see that I have had a very interesting life. I was born into a good family. My father was a teacher and my mother was a nurse. They always worked very hard and gave me a normal and healthy life. When I was a kid, I wanted to become a firefighter. After university, I joined the Fire Service. I have worked there for 30 years. It is a really difficult but exciting job. I worked very hard to become a good firefighter. I have been in many missions for the past 25 years. But, honestly, I don't remember how many lives I have saved and how many people I have made happy. Of course one thing I know for sure: I have enjoyed every minute of my life as a firefighter.

تو جملات حال کامل یا present perfect معمولا از since, for, yet, ever استفاده میشه.

جواب داده شده در Sina Abdollahi
17.3k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری