جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

علائم لختگی خون در بدن


5
0
73

سلام. از کجا بفعمیم تو جایی از بدنمو خون لخته شده؟ علائم لختگی خون در بدن چیان؟

پزشکی آزمایش-پزشکی پزشکی خون دارو درمان
سوال شده در لاهوری بهار
262 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

5

علامت های لختگی خون

تا حالا شده کاغذ دستتون رو ببره یا صورتتون رو موقع اصلاح ببرید؟ وقتی چنین اتفاقی میفته، لختگی خون باعث نجات شما میشه. بلافاصله خون ریزی را متوقف می کند و پساز اتمام کار از هم باز می شود. اما گاهی اوقات اوضاع بد می شود.

زمانی که لخته های خون از هم باز نمی شوند می توانند خطرناک شده و موجب مشکلات بسیاری شوند. شما ممکن است این لخته ها را در نقاط مختلفی از رگ بدن های خودتان داشته باشید. بسیار محتمل است که لختگی پاها را تحت تاثیر قرار دهد به خصوص اگر برای مدت طولانی می نشینید.

شاید در شریان های خودتان که حامل اکسیژن از قلب هستند دچار لختگی شوید. نتیجه چنین چیزی بسیار خطرناک خواهد بود. لختگی می تواند مانع رسیدن اکسیژن به قلب، شش ها یا مغز بشود و موجب مشکل تهدید کننده همچون سکته قلبی یا مغزی شود.

همچنین ممکن است در رگ هایی که خون را به قلب باز می گردانند دچار لختگی بشوید. وقتی چنین چیزی اتفاق می افتد علائم معمولا تدریجی تر است اما هم چنان خطر دارد.

اگر نشانه های خطر آفرین را یاد بگیرید می توانید پ=یش از بروز مشکلات جدی خود را تحت درمان قرار دهید. اما مهم است بدانید که در برخی موارد لختگی ها علائم کمی دارند.

دست ها و پاها

وقتی لختگی خون در یکی از رگ های عمیق و بسیار پایین تر از سطح پوست شما در دست یا پا شما ایجاد می شود باعث به وجود آمدن deep vein thrombosis (DVT) می شود. این بسیار خطرناک است زیرا لختگی می تواند به قلب و شش ها منتقل شود.

شما ممکن است بعد از عدم تحرک برای مدت طولانی، مثل بعد از عمل جراحی یا سفر با هواپیما، دچار deep vein thrombosis (DVT) بشوید. در شورتی که هر کدام از علائم زیر را دیدید سریعا به پزشک مراجعه کنید:

1) تورم

2) تغییر رنگ

3) درد

4) پوست گرم

5) تنفس سخت

6) گرفتگی در ناحیه پایینی پا

7) رگ های متورم و دردناک

قلب

لختگی خون در قلب یا اطراف آن می تواند باعث سکت ه بشود. به دنبال این علائم باشید:

1) درد شدید در سینه و دست

2) تعریق

3) تنفس سخت

شش ها

لختگی خون در شش شما معمولا با لختگی خون در یک رگ عمیق در دست یا پا شما شروع می شود که این لختگی بعدا از هم جدا شده و به شش شما منتقل می شود. اگر این علائم را دارید همین الان به پزشک مراجعه کنید:

1) احساس نفس تنگی

2) درد در سینه

3) سرفه

4) تعریق

5) سرگیجه

مغز

لختگی خون در این ناحیه ممکن است به دلیل باقیمانده های چربی در رک های خونی شما باشد که به مغز شما ئارد می شوند. چنین چیزی ممکن است به دلیل ضربه به سر شما به وجود بیاید که باعث گیجی شما می شود.

در موارد دیگر ممکن است لختگی خون در جاهایی از بدن شما مثل سینه و گردن ایجاد شود و به مغز شما راه پیدا کند.

مراقب این علائم باشید:

1) مشکل در دید و سخنوری

2) تشنج

3) احساس ضعف کلی

شکم

لختگی خون می تواند در رگهای بدن شما که خون را از روده برداشت می کنند ایجاد شود. این مشکل می تواند توسط مواردی مثل مریضی کبد یا قرص عدم بارداری به وجود بیاید.

چطور متوجه بشوید که چنین چیزی در حال اتفاق افتادن است:

1) حالت تهوع یا استفراق

2) درد شدید در شکم که پس از غذا خوردن بدتر می شود

3) اسهال

4) مدفوع خونی

5) احساس نفق

کلیه ها

لختگی خون می تواند باعث جلوگیری از خروج مواد زاید از بدن شما بشود. چنین چیزی می تواند باعث فشار خون بالا یا حتی از کار افتادن کلیه ها شود.

این خطرناک است بنابراین دنبال این علائم باشید:

1) درد در کنار شکم، پاها یا ران های شما

2) خون در ادرار شما

3) طب

4) تهوع یا استفراق

جواب داده شده در یکتا نوروزی
728 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


وب سایت لام تا کام جهت نمایش استاندارد و کاربردی در تمامی نمایشگر ها بهینه شده است.

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری