جستجو در بخش : سوال جواب منابع اسلامی لغت نامه ها قوانین و مصوبات نقل قل ها
×

فرم ورود

ورود با گوگل ورود با گوگل ورود با تلگرام ورود با تلگرام
رمز عبور را فراموش کرده ام عضو نیستم، می خواهم عضو شوم
×

×

آدرس بخش انتخاب شده


جهت کپی کردن میتوانید از دکمه های Ctrl + C استفاده کنید
رویداد ها - امتیازات
در حال بارگذاری
×

رویداد ها - امتیازات

برای بررسی عملکرد فعالیت و امتیازات خود باید در وب سایت وارد باشید. در صورت عضویت از بخش بالای صفحه وارد شوید، در غیر این صورت از دکمه پایین، مستقیم به صفحه ثبت نام وارد شوید.

×
×
×

دلیل درخواست بستن پست

کلیه پست هایی که جنبه تبلیغاتی داشته، محتوای اسپم و بی مفهوم در این دسته قرار میگیرند. همچنین پست هایی که به منظور گرفتن بک لینک درج می شوند شامل این مورد هستند.
حاوی مفاهیم غیر اخلاقی، سیاسی و یا توهین آمیز. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی نیاز به بررسی و یا حذف شدن دارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی با عدم جزئیات کافی و مورد نیاز. کلیه پست هایی که منظور نویسنده به وضوح مشخص نیست و نیازمند توضیحات و جزئیات بیشتر می باشند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی بی ربط با موضوعیت سرفصل کلی. کلیه پست هایی که از منظر مفهوم و مضمون ارتباطی با عنوان اصلی سوال ندارند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی دلخواه و بر پایه سلیقه. کلیه پست هایی که یک پاسخ مشخص ندارند و متوانند چندین پاسخ متفاوت و صحیح داشته باشند که کاملا مبتنی بر نظر شخصی افراد هستند در این دسته قرار می گیرند.
محتوایی در حوزه خیلی وسیع. کلیه پست هایی که از نظر محتوایی در یک حوزه ی وسیعی قرار دارند و مشخصا به یک موضوع خاصی اشاره ندارند که پاسخدهی به آن ها مستلزم تشریح مفاهیمی کلی می باشند در این دسته قرار می گیرند.
قبلا در لام تا کام مطرح شده. پست هایی که دقیقا با همین محتوا و مضمون قبلا در وب سایت لام تا کام درج شده اند، با ذکر آدرس منبع تکراری با پست حال حاضر شامل این دسته هستند. تکراری است با:
به سایر دلایل، نیازمند به بررسی توسط مدیر. به هر دلیل غیری که پست را نیازمند بررسی توسط مدیر کرده، با ذکر دلیل، در این دسته قرار میگیرد.
ارسال رای بستن

ترجمه فارسی به انگلیسی ((ورشکستگی تدریجی بانوی آهنین ترکیه))


8
0
159

این متن خبری رو ممنون میشم به انگلیسی برام ترجمه گنید:

ورشکستگی تدریجی بانوی آهنین ترکیه

تداوم استعفای نمایندگان از حزب خوب، خانم مرال آکشنر رهبر این حزب را خشمگین و نگران کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در شرایطی که کمتر از 4 ماه به برگزاری انتخابات شهرداری های ترکیه باقی مانده، رویدادها و ماجراهای حزبی در این کشور تمامی ندارد. رویدادی که در دو هفته اخیر توجه رسانه ها و محافل سیاسی ترکیه را به خود مشغول کرده، استعفای برخی از مهمترین چهره های یک جریان ملی گرای تندرو به نام حزب خوب است. یعنی تنها حزب ترکیه که رهبری آن بر عهده یک زن است و او که سابقه فعالیت به عنوان وزیر کشور ترکیه را در کارنامه دارد، با مارگارت تاچر ملقب به بانوی آهنین بریتانیا، بی شباهت نیست.

آکشنر در سالیان گذشته، نشان داده که یک سیاستمدار اثرگذار و مهم است و توانایی آن را دارد که بر روند رقابت ها، تحولات و ائتلافات، به شکل جدی اثر بگذارد.

حالا تداوم استعفای نمایندگان از حزب خوب، خانم مرال آکشنر رهبر این حزب را خشمگین و نگران کرده است. با توجه به نزدیک شدن انتخابات ترکیه و انتظار بسیاری از اعضای فعال احزاب برای معرفی شدن به عنوان نامزد شهرداری، رقابت و اختلافات بالا گرفته است و ظاهراً حزب خانم آکشنر، بیش از همه احزاب دیگر ترکیه گرفتار این موضوع است.

از مجموع 45 نماینده حزب خوب در پارلمان ترکیه، تاکنون 8 نفر استعفا داده و از این حزب رفته اند و نکته مهم اینجاست که آنها غالباً به حزب اردوغان پیوسته اند.

اورهان بورسالی تحلیلگر مشهور روزنامه جمهوریت چاپ آنکارا، امروز در یادداشت تحلیلی خود به این موضوع اشاره کرده که استعفای 8 نماینده از یک حزب، یک نشانه مهم است و نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

چاغداش چلیک حقوقدان و از اعضای مهم حزب خوب نیز دیروز استعفای خود را اعلام کرد و نوشت: «سابق بر این من عضو حزب خوب بودم. اما حالا، چیزی به نام حزب نمانده و تبدیل شده به انجمن دوستداران خانم آکشنر. ماندن در چنین انجمنی جایز نیست».

چلیک اعلام کرده که آکشنر رفتار تحقیرآمیزی با استان ها دارد و ترکیه را فقط در استانبول و آنکارا خلاصه کرده و به جای پیروی از دموکراسی حزبی و توجه به اصل شایستگی، به روابط دوجانبه و اصل وفاداری محض اهمیت می دهد.

بسیاری از رسانه های ترکیه، در اقدامی کنایی، برای توصیف وضعیت حزب خانم آکشنر از عبارت «برگ ریزان» استفاده کرده اند. برگ ریزان نام یک سریال تلویزیونی پرطرفدار ترکیه بود که بسیاری از اعضای خانواده سنتی محور داستان این سریال، در طول قصه، راهشان را جدا کردند و از خانواده جدا شدند.

میراث استعفا در حزب آکشنر

برخی از مفسرین سیاسی ترکیه معتقدند که همچنان برخی از فرزندان، ژن بسیاری از رفتارهای خوب و بد را از گذشتگان پدر و مادر خود کسب کرده اند، حزب خوب نیز عادت به استعفا و بی وفایی را از مادر حزب یعنی از خود خانم مرال آکشنر دریافت کرده است.

او در دولت ائتلافی اربکان- چیللر، از اعضای حزب خانم چیللر یعنی عضو حزب راه راست بود و مدتی به عنوان وزیر کشور فعالیت کرد و بعدها از حزب جدا شد. در سال 2001 در کنار عبدالله گل و رفقای او در روند تاسیس حزب عدالت و توسعه فعال بود، اما قبل از اعلام موجودیت حزب مزبور، با گل و اردوغان به هم زد و رفت.

پس از جدایی از گل وارد تیم رهبری حزب حرکت ملی شد و در چشم دولت باغچلی، ارج و منزلت فراوان یافت. بعد از مدتی هوس رهبری حزب به سرش زد و در مقابل باغچلی ایستاد، اما نتوانست نتیجه بگیرد و همراه با افرادی همچون سینان اوغان، امید اوزداغ و چندین شخصیت مهم دیگر مغضوب واقع شده و اخراج شد.

آکشنر همراه با اخراجی ها، حزب خوب را تاسیس کرد، اما پس از مدتی کوتاه، امید اوزداغ، سینان اوغان و چند شخصیت مهم دیگر استعفا دادند و رفتند و بعضاً احزاب دیگری تاسیس کردند.

سپس او با کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق و 4 حزب دیگر، بزرگترین ائتلاف مخالفین اردوغان را تشکیل داد. او می خواست امام اوغلو را به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی کند اما کلیچدار اوغلو نپذیرفت. در نتیجه آکشنر قهر کرد و رفت.

وقتی به او وعده دادند که در صورت پیروزی ائتلاف، معاون رئیس جمهور می شود، دوباره به ائتلاف ملت بازگشت. اما پس از شکست در انتخابات، همه کاسه کوزه ها را بر سر کلیچدار اوغلو شکست و از ائتلاف خارج شد.

این یک شرح کوتاه از کارنامه سیاسی فردی است که می توان او را یکی از دمدمی مزاج ترین و مذبذب ترین سیاستمداران ترکیه دانست. حالا هم که مشکلات و اختلافات داخلی در حزب خوب روی داده، چندین نماینده و عضو موسس، استعفای خود را اعلام کرده اند.

کورای آیدین، یوسف حلا اوغلو، نوری اوکوتان، امید اوزداغ، اسماعیل اوک، آیتون چیرای، یاووز آغرالی اوغلو، احد اندیجان، آیدین عدنان سزگین، حسن سوباشی، دورموش ییلماز، بهادر اردم، ادهم بایکال، طوبی وورال چوکال، عدنان بکر، مهمت سلیم انصاری اوغلو، همگی از موسسین حزب خوب و از سیاستمداران قدیمی و رده بالایی هستند که از آکشنر جدا شده و غالباً به جبهه اردوغان پیوسته اند.

خداحافظ آکشنر، سلام اردوغان!

زمانی که ادریس نبی خطیب اوغلو، از حوزه انتخابیه اسکی شهر و به عنوان نماینده ملی گرای مورد حمایت حزب خوب وارد رقابت های انتخاباتی اردیبهشت امسال شد، خبرنگاران در مورد گذشته سیاسی او جستجو کردند.

آنان به وضوح دریافتند که خطیب اوغلو، همواره به خط فکری ملی گرایی ترکی نزدیک بوده اما در عین حال، به کارهای تجاری نیز علاقمند بوده است. به همین خاطر پیش از انتخابات از او پرسیدند: آیا ممکن است در آینده تغییر مسیر دهید یا در حزب خوب خواهید ماند؟ پاسخ چنین بود: «وقتی که ماشینی را سوار شوم، تا آخر خط خواهم رفت. آدمی نیستم که بزنم کنار و پیاده شوم».

او در ادامه، در مورد توانایی و کفایت سیاسی آکشنر نکات مهمی بر زبان آورده و او را به عنوان یگانه زن قدرتمند تاریخ سیاسی ترکیه قلمداد کرده بود. اما همین آدم، 10 روز پیش از حزب خود استعفا داد و به حزب عدالت و توسعه پیوست.

رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه، شخصاً نشان حزب را روی یقه کت او نصب کرد و روزنامه سوزجو پرتیراژترین روزنامه مخالفین اردوغان نوشت: «آن که می گفت تا آخر جاده می روم، در ایستگاه اول پیاده شد!»

این روزنامه، در ادامه با چاپ 3 سند مالی نشان داد که حزب اردوغان، معاملات کلانی با 3 شرکت متعلق به خانواده این نماینده انجام داده و اصطلاحاً او را خریده است.

وقتی که یک نماینده، پس از ورود به پارلمان، مسیر سیاسی و حزب خود را تغییر می دهد، در واقع کرسی نمایندگی او از آنِ حزب جدید خواهد بود و به عبارتی روشن، حزب خوب روی یک نامزد سرمایه گذاری کرده و برای پیروزی او صدها هزار لیره هزینه کرده اما آن فرد، پس از پیروزی به جناح رقیب پیوسته و این بدترین نتیجه برای روسای شاخه های استانی است. چرا که آنان فردی را به عنوان نامزد شایسته به رهبر حزب خود معرفی کرده اند که در نهایت، سرمایه، اعتماد و اعتبار حزب را بر باد داده و به رقیب پیوسته است.

روزی که این نماینده، افتخار عضویت حزب حاکم را از خود اردوغان دریافت کرد، یکی از سیاستمداران ارشد نزدیک به رئیس جمهور اعلام کرد: «چند تن دیگر از نمایندگان حزب خانم آکشنر، در باطن و در عواطف و افکار سیاسی از ما هستند و به زودی با آکشنر وداع خواهند کرد».

بسیاری از افرادی که از حزب آکشنر جدا شده اند، به این اشاره کرده اند که او برای خروج ترکیه از بن بست سیاسی و اقتصادی، راهکار و برنامه خاصی ندارد و از این گذشته، در عمل به دموکراسی حزبی و اعتنا به دیدگاه های دیگران، باور ندارد.

زبان شناسی اخبار-بین-الملل انگلیسی فارسی کلمات واژگان
سوال شده در Parsa Tehrani
625 امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده

1 جواب

8
Gradual bankruptcy of the iron mistress of Turkey
The representatives continuing to resign from the good party, made the leader of this party, Ms. Meral Akşener, angry and worried.
While less than 4 months is left until the municipal elections of Turkey, there is no end to the party events and stories in this country, an event which has attracted the attention of the media and the political circles in the recent 2 weeks. It is the resignation of some of the important figures of an ultraist nationalistic movement named the good party. It means that the only party in Turkey which is lead by a woman and she who has the experience of being the minister of Turkey, is not unlike Margaret Thatcher, known as Britain's iron mistress.
Akşener has shown in the past years to be an influential and important politician and has the ability to have a serious impact on the process of the competitions, the changes and the confederations.
Now as the representatives continue to resign from the good party, has made Meral Akşener, the leader of this party, angry and worried. As the Turkey's elections become close and many party activists expect to be introduced as the municipality nominee, the competitions and conflicts have been heated up and it seems that Ms. Akşener's party is involved in this matter more than other parties.
Among the 45 representatives of the Good party in Turkey's parliament, 8 individuals have resigned by now and left this party. The important thing here is that they often have joined Erdoğan's party.
Urhan Bursali, the famous newspaper analyst of Ankara, today referred to this issue in his analytical note that 8 representatives resigning from one party is an important sign and we can not easily ignore it.
Chaghdash Chelik, the lawyer and one of the important members of the Good party also announced his resignation yesterday and wrote "I was a member of the Good party prior to this but now there is nothing left as a party and it is turned into an association of Ms. Akşener's lovers. It is not right to stay in such a party".
Chelik has announced that Akşener has a demeaning behavior towards the provinces and has summed up Turkey in just Istanbul and Ankara and instead of following the party democracy and paying attention to the qualification principle, he pays attention to the bilateral relations and the loyalty principle.
In a connotative measure, the Turkish media used the phrase ((Yaprak Dökümü)) to describe the situation of Ms. Akşener's party. Yaprak Dökümü is a popular Turkish TV series many of the traditionally-oriented of the family in the story of this TV series separated their path during the story and separated from the family.
the resigning heritage in Akşener's party
Some of the political interpreters of Turkey believe that still many of the children have acquired the gene for many good and bad behaviors from their ancestors and parents.
In the confederate government of Arbakan-Chiller, he was one of Ms. Chiller's party members, that is a member of the rightist party, and acted as the state minister for a while and later left the party. In 2001, he was active alongside Abdollah Gol and his friends in the establishment process of the justice and development party but before the declaration of independence of the mentioned party, he broke it off with Gol and Erdoğan and left.
After separating from Gol , he joined the national movement leadership team and gained respect and value in in Baghcheli's government. After some time, he decided on becoming the leader of the party and stood against Baghcheli. But could not get any results and was angered at and fired by individuals like Sinan Oghan, Omid Ozdagh, and some other figures. ]
Together with those fired, Akşener founded the Good party but after a short period, Omid Ozdagh, Sinan Oghan, and some other important figures resigned and left and usually other parties were founded.
Then, together with Kamal Kilichdar Oghlu the leader of People's Republic and 4 other parties, founded the biggest opponent confederation of Erdoğan. He wanted to announce Imam Oghlu as the nominee for the presidency but Kilichdar Oghlu did not accept. As a result Akşener got sad and left.
When he was promised that in case of the victory of the federation, he will become the deputy of the minister, he came back to the government confederation but after facing defeat in the elections, put all of the blame on Klichdar Oghlu and got out of the federation.
This is a short description of the political record of an individual who can be recognized as one of the flightiest politicians of of Turkey. Now that the problems and conflicts are in the Good party, some of the representatives and founding members have announced their resignations.
Korai Aydin, Youssef Haloglu, Nouri Okotan, Omid Ozdagh, Ismail Ok, Ayton Chirai, Yavuz Agralioglu, Ahad Andijan, Aydin Adnan Sezgin, Hassan Sobashi, Durmush Yilmaz, Bahadur Erdam, Adham Baikal, Tobi Voral Chokal, Adnan Bakr, Mehmet Salim Ansarioglu are all of the Good party's founders and the old and high-ranking politicians who have separated from Akşener and have often joined Erdoğan's side.
Good bye Akşener, hello Erdoğan!
When Oghlu's spokesperson, Edris Nabi, entered the election race of this April as the nationalist representative supported by the Good party from the Eski precinct, the reporters searched about his past.
They clearly understood that Oghlu's spokesperson has always been close to the Turkish nationalistic way of thinking but has also been interested in commercial activities at the same time. This is why before the elections he was asked "Is it possible for you to change your path in the future or you will stay in the Good party?" The answer was this "When I get on a car, I will go to the end. I'm not the type of guy to pull over and get off."
He then continued talking about Akşener's abilities and political qualifications and named her as the single strong woman in the political history of Turkey but this same person resigned from the Good party 10 days ago and joined to the justice and development party.
Recep Tayyip Erdoğan, the leader of justice and development party, has personally installed the party's sign on his collar and the most circulated newspaper against Erdoğan, Suzju, wrote "That who said I will go till the end of the road. got off at the first station!"
This newspaper continued by printing 3 financial documents showing that Erdoğan's party has made big deals with a company which belongs to the family of this representative and has basically bought him.
When a representative changes his political path and party after entering the parliament, in fact his representative seat will be owned by the new party and in better terms, the Good party has invested on a representative and has spent thousands of Liras on his victory but that individual have joined the opposite side after winning and this is the worst outcome for the provincial branches' heads because they have introduced an individual as the qualified leader to their party leader who will in the end waste away the capital, trust, and credit of the party and joined the competitor.
The day when this representative took the ruling party's membership honor from Erdoğan himself, one of the senior politicians close to the president said "Some other individuals from Ms. Akşener's party representatives are in our spirit, emotions, and political thought's and will soon say goodbye to Ms. Akşener.
Many of those who have separated from Akşener's party have referred to this that she has a no special plan for Turkey to get out of the political and economic deadlock and aside from this, believe in the party democracy and paying attention to others' views.
جواب داده شده در English Today
19.4k امتیاز

500 کاراکتر باقی مانده


جواب شما
     
.....
×

×

جعبه لام تا کام


لام تا کام نسخه صفحه کلید نیز راه اندازی شده است. شما با استفاده از کلیدهای موجود بر روی صفحه کلید دستگاهتان می توانید با وب سایت ارتباط برقرار کنید.
لیست کلید های میانبر

تبلیغات توضیحی


داپ اَپ اولین پلتفرم کش‌بک در ایران
اگه میخوای از خریدهایی که میکنی، پاداش نقدی دریافت کنی داپ اَپ رو نصب کن.

تبلیغات تصویری